Språkbruket är väldigt viktigt och i vår värld prioriterat. Vi vill se det som en möjlighet istället för ett hinder. Som Zynca skapar med sin digitala plattform

Vi möter upp Jobbträffens kontaktpersoner Nazila Homami och Jennifer Espinosa för att prata om hur de aktivt strävar framåt för att skapa möjligheter för sina deltagare att nå sina mål, där en praktikplats initialt i förlängningen kan ge det där arbetet som deltagaren vill ha.

”Det är därför vi finns här. Jag har jobbat med det här sedan 2016 och varje dag är olika och unik i sitt slag. Det är också med all säkerhet därför som jag fortfarande älskar det jag gör – att få jobba med människor”, säger Nazila.

Hon är mån om att intervjun fortlöper utan några större bekymmer. Hon är van att säkerställa att alla är nöjda i rummet, vilket syns på hennes positiva bemötande och ett glatt beteende som gör det svårt att inte själv sprida glädje.

Nazila fortsätter:

”Jag älskar mitt jobb. Du vet den där känslan när du tillsammans med en kandidat eller deltagare knyter an på rätt sätt och kritar fram en gemensam färdriktning mot succé på ett ambitiöst och professionellt sätt; då är jag i sjunde himlen. Då vet jag att vi ”gör”. Det är viktigt för mig som alltid varit resultatinriktad”.

Bredvid Nazila sitter Jennifer Espinosa. Hon är ny i verksamheten som jobbcoach, men hon har varit i branschen sedan tidigare och är lika mån om hur de bemöter sina deltagare. Hon fortsätter:

”För mig är lyhördhet och respekt under gemensamt ansvar en självklarhet för att uppnå satta mål, även om jag tycker det är resan fram till resultatet som är det bästa med mitt jobb. Du vet när du möter en deltagare som ”ser” dig och som med stolthet i rösten berättar att ett delmål är nått. Efter deltagarens förutsättning har vi tagit ett lejonkliv framåt. DEN känslan kan jag inte få nog av. Då har vi tillsammans verkat ihop och tillsammans skapat resultat med respekt, ansvar och gemensam syn på nästa steg. Det tilltalar mig väldigt mycket. Den dagen vi inte bemöter en deltagare med respekt, då är det dags att göra något annat”, säger Jennifer.

 

Jobbträffens vision är att handleda och vägleda på ett förtjänstfullt sätt som skapar mervärde för deltagaren att nå sina mål. När Jobbträffens personal kan erbjuda den kunskap, den erfarenhet och det kontaktnätet som krävs för att hitta det där jobbet, eller den där utbildningen; det är först då vi känner att vi gjort skillnad.

Jennifer utvecklar vidare: ”Dialogen med våra deltagare och bemötandet efter deras förutsättningar; det är det som gör oss på Jobbträffen mer attraktiv att verka med. En normal dag hos oss innebär en gedigen form av tillgänglighet, där vi är väldigt flexibla på kontoret. Vi kan säkerställa olika språk, oavsett vilken bakgrund som deltagaren har. Språkbruket är väldigt viktigt. Vi försöker få till det som en möjlighet till något bättre istället för att se det som ett hinder. Som Zynca skapar med sin digitala plattform”.

När vi kommer in på Zynca pratar såväl Nazila som Jennifer om vikten av att ha ett grundmurat bra samarbete med sina leverantörer. Zynca sticker ut en del här, eftersom den digitala plattformen visar snabbare resultat och det uppskattas.

Tillsammans avslutar de intervjun genom att berätta om Zyncas styrka:

”Här kan vi gemensamt skapa en bra profil på våra arbetssökande inom olika områden, vilket direkt ger oss bättre redskap för att kunna nå våra gemensamma ansträngningars resultat”, avslutar de båda.

Jobbträffens vision är att handleda och vägleda på ett förtjänstfullt sätt som skapar mervärde för deltagaren att nå sina mål.