Jobcenter är en privat arbetsförmedling som matchar arbetssökande mot arbete eller utbildning, men vi utgår alltid, i vårt arbetssätt, från kunden med passion och hjärta i alla detaljer.

Vid första anblicken av Tony Timmerbäck som är grundare, ägare och VD av Jobcenter in Sweden AB med bas i Ljungby, Småland, ger han ett intryck av att verkligen leva sitt varumärke. En kraftkälla. Han har sitt ursprung från Indien, men anlände Sverige från Uganda som flykting 1971. Han, om någon, vet att allt inte är en dans på rosor, men genom hårt arbete och en tydlig ambition framåt, kan människor tillsammans uppnå stordåd. När Tony levde i England under 12 års tid började hans tankar och vision för Jobcenter in Sweden AB formas och bli konkret. Han berättar själv vidare:

-Allt jag har företagit mig i mitt liv har jag gjort med passion. Framförallt passion för att lyfta andra. Ensam är inte alltid stark, utan vi måste verka tillsammans för att nå dit vi vill. Det är med den andemeningen som jag startat upp Jobcenter in Sweden AB. Idag finns vi över hela Sverige via 42 kontor. För mig är Jobcenter en privat arbetsförmedling som matchar arbetssökande mot arbete eller utbildning, men vi utgår alltid, i vårt arbetssätt, från kunden med passion och hjärta i alla detaljer. Vi ser varje individ som kliver in i våra lokaler, säger Tony, för att direkt fortsätta med att hylla sina coacher och handledare; ”…vi är väldigt starka lokalt, vilket ger oss ett bra nätverk, samtidigt som vi också enklare finner dolda jobb för våra jobbsökande”.

Det blir fort väldigt tydligt att Tony hela tiden jobbar utifrån passion, kvalitet och med stort hjärta gentemot sina deltagare och även handledare. Även om det är en klyscha betonar Tony att ”…vi tittar alltid utanför boxen för att nå resultat. Att hela tiden försöka göra det där lilla extra för våra jobbsökande. Kanske det där arbetet eller kanske just den där utbildningen”.

Hur når man då de resultat som Jobcenter in Sweden AB gjort? Vad är receptet för succé utöver ett gediget och grundligt arbete? Finns det något annat? Tony berättar vidare:

-Vi har dagligen inbokade möten med arbetsgivarna på orten och i dess omnejd. Det har varit en enorm framgångsfaktor för oss och det är tack vare samarbetet mellan våra handledare och det starka lokala nätverket. Tillsammans når vi resultat, eftersom vi har en stark tilltro till slutleveransen. Allt för att matcha ut våra jobbsökande till rätt uppdrag; jobb, utbildning eller praktik, säger Tony.

Hur påför då Tony sina starka sidor och driv för att bistå sina handledare med rätt förutsättningar för att nå bra resultat?

-Min arbetsdag handlar om att säkerställa Jobcenter in Swedens ABs kvalitet, vilket görs via noggranna uppföljningar och dagliga möten med våra närmaste medarbetare, där vi går igenom korta och långa puckar för verksamheten. Det handlar om att hela tiden leverera in på våra ledord för att borga för kvaliteten. If you talk the talk, you need to walk the walk, berättar Tony.

När vi diskuterar kvalitet kommer Tony snabbt in på Zyncas digitala plattform som verkligen levererat in för dem och skapat nya förutsättningar för de 42 kontor som Jobcenter in Sweden AB har för dagen:

-Zyncas digitala plattform och CRM-system ger oss exakt det vi behöver för att nå våra internt högt satta mål. Under de senaste åren har jag haft möjlighet att avläsa och testa många olika lösningar för mitt bolag, men det var Zyncas CRM som stod ut bland alla, eftersom deras lösning och upplägg kändes modern och användarvänlig, avslutar Tony.

När vi lämnar Ljungby förstår vi vilket kraft som Jobcenter in Sweden AB har på orten. Det är inte bara mat och kulturyttringar från Toftaholm herrgård, Godsmagasinet eller onsdagsvandringen längs Lagaån som sticker ut i Ljungby som leverantör av kvalitet, utan även Jobcenter och Tony’s anställda. De gör verkligen skillnad i vardagen för många…

Quotes

Passion for people

Tony Timmerbäck - Jobcenter

Zyncas digitala plattform och CRM-system ger oss exakt det vi behöver för att nå våra internt högt satta mål. Under de senaste åren har jag haft möjlighet att avläsa och testa många olika lösningar för mitt bolag, men det var Zyncas CRM som stod ut bland alla, eftersom deras lösning och upplägg kändes modern och användarvänlig.

ANDRA INSIGHTS